
Në kuadër të konferencës “Ura të reja për një të ardhme të qëndrueshme në Ballkanin Perëndimor”, u diskutua rëndësia e edukimit për ndryshimet klimatike si pjesë e një strategjie të integruar për të ardhmen e qëndrueshme të rajonit.
Panelistët theksuan nevojën urgjente për reforma në sistemet arsimore dhe politikat për të adresuar sfidat e ndryshimeve klimatike.
Sytrime Dervisholli, trajnuese në këtë fushë, theksoi disa nga sfidat më urgjente për t’u adresuar. Ajo vuri në dukje mungesën e kapaciteteve institucionale dhe ndërdisiplinaritetin e kërkuar për trajtimin e çështjeve klimatike.
“Çështjet klimatike janë ndërsektoriale dhe kërkojnë një qasje më të gjerë, që përfshin politikëbërjen, shkencën dhe etiken”, shpjegoi Dervisholli.
Ajo theksoi gjithashtu sfidën e mësuesve, të cilët shpesh ndihen të paformuar për të trajtuar çështje klimatike dhe mungesën e burimeve për të mbështetur këtë edukim.
Ana Zacharian, Drejtoreshë Ekzekutive në Albanian Skills, përmendi rëndësinë e përfshirjes së të gjitha llojeve të organizatave në zhvillimin e aftësive për t’u përballur me sfidat klimatike. Ajo theksoi se ndryshimet klimatike duhet të kuptohen si një çështje mjedisore, ekonomike dhe shoqërore, që duhet të udhëhoqë arsimimin dhe politikat.
“Duhen marrë masa konkrete, dhe kurikulat duhet të standardizohen për të integruar kompetencat e gjelbra”, tha Zacharian.
Veljan Parizov, Koordinator Projekti në Eco-Logic, e ndau eksperiencën e projektit të tij për kiminë rrethore, ku nxënësit në shkollat rurale morën pjesë në aktivitete praktike, duke krijuar një lidhje të drejtpërdrejtë me edukimin për mjedisin.
Ai vuri në dukje se përfshirja e rinisë është esenciale për përparimin në këtë drejtim dhe shpërndau se një aktivitet i tillë përfshin edhe mësimin për reduktimin e gjurmës së karbonit.
“Një tjetër gjë që na ka dhënë shumë kënaqësi është fakti që shkojmë në shkolla dhe komuna rurale, pasi bashkëpunojmë me mbi 30-40 shkolla dhe komuna të tilla. Dhe këtë të diel do të shkojmë në një ngjarje çiklizmi, të cilën nuk e përdorim vetëm për të bërë çiklizëm, por edhe për të prezantuar disa nga materialet tona. Do të jetë një punëtori çiklizmi për fëmijët, dhe në këtë punëtori ata mësojnë aftësi jetësore si – si ta përdorin dhe riparojnë biçikletën, por njëkohësisht i mësojmë edhe si të kujdesen për mjedisin, si të reduktojnë gjurmën e tyre të karbonit, e gjëra të tilla”, tha ai.
Jonida Biturku-Hysko, një staf akademik, tha se edukimi për mjedisin duhet të integrohet më gjerësisht në kurrikula.
“Nuk është mjaft të përmendet vetëm në shkencat natyrore, duhet të jetë një temë që preken të gjitha disiplinat”, shpjegoi ajo, duke theksuar nevojën për përfshirjen e çdo sektori të shoqërisë në këtë edukim.
Maria Isabel De La Cruz Luis, kandidate për doktoraturë në Klimë dhe Qëndrueshmëri, e lidhur me përdorimin e teknologjisë për të përballuar rreziqet klimatike, shprehu se mundësitë që ofrojnë mjetet GIS dhe inteligjenca artificiale janë të pashmangshme për zhvillimin e qyteteve që mund të përballojnë këto sfida.
“Përmes këtyre mjeteve mund të krijojmë qytete më të sigurta dhe të qëndrueshme për të ardhmen,” tha ajo.
Emelin Hasanspahiq, trajner në BRAVO, nënvizoi rëndësinë e aktivizmit të rinisë në edukimin për ndryshimet klimatike, duke theksuar se shumë herë shkollat nuk arrijnë të mbulojnë këto çështje.
“Aktivistët e rinj janë ata që e mbushin këtë boshllëk dhe luajnë një rol kyç në ndihmën e komunitetit të kuptojë rëndësinë e ndryshimeve klimatike,” përfundoi Hasanspahiq.